.

.
בבלוג אבטחה זה תוכלו לעיין במגוון רחב ועדכני במידע ופרשנות אישית בלבד בתחומי האבטחה השונים !

יום שבת, 8 באוגוסט 2015

מסע האופנועים "בחזרה לברלין 2015"

סרט הקולנוע על מסע האופנועים
"בחזרה לברלין 2015" עם דגל ולפיד
מסע האופנוענים מישראל לברלין דרך אושוויץ




לקראת משחקי המכבייה האירופית , שהתקיימו בפעם הראשונה בעיר ברלין שבגרמניה , יצאה בתחילת חודש יולי 2015 , שיירה של אופנוענים מישראל לשחזר מסע היסטורי מ-1931.
בדרך עצרו הרוכבים בפולין ונכנסו למחנה ההשמדה עם דגלי ישראל . 



מסע האופנוענים המרגש "בחזרה לברלין 2015" יצא בראשית חודש יולי 2015 מישראל , והגיע לברלין לטקס הפתיחה של משחקי המכבייה האירופית - אירוע הספורט היהודי הגדול בעולם. המשחקים נערכו לראשונה בגרמניה , 70 שנה לאחר סיום מלחמת העולם השנייה.






משחקי המכבייה התקיימו באיצטדיון האולימפי בברלין , שבו אירחו הנאצים ב-1936 את האולימפיאדה ה-11 בעת החדשה . האולימפיאדה ההיא הייתה מפגן ראווה שבו הוצגו הישגי הנאצים וספורטאים מ"גזע נחות" (יהודים ושחורים) הושפלו . כאשר זכה ג'סי אוואנס , אצן שחור , במדליית זהב , עזב היטלר את האצטדיון ולא בא ללחוץ את ידו ולהעניק לו מדליה . 79 שנה לאחר מכן הגיעו לאותו אצטדיון
יותר מ - 2,000 ספורטאים יהודים מכ - 30 מדינות בעולם .


גולת הכותרת באירוע הפתיחה של המכבייה , שבו השתתפו כ - 20 אלף איש , היתה הגעתם של 11 רוכבי אופנוע ישראלים - ששיחזרו את המסע שעשו אופנוענים יהודים ב - 1931 .


אותם אופנוענים רכבו מפלסטינה לרחבי אירופה כדי להפיץ בקהילות היהודית את קיומה של המכבייה הראשונה שנערכה שנה לאחר מכן. "המוטוצקלטים" חצו תשע ארצות - 9,375 ק"מ -
ועברו בתשע עשרה קהילות יהודיות.





חברת הפקות לונדונית בשיתוף המכבייה החליטה לשחזר את המסע הזה
וללוות אותו בצילומי סרט תיעודי שיהיה מוכן לקראת דצמבר 2015 , שייקרא: "בחזרה לברלין 2015" . 


מנמל חיפה לאתונה , עד ברלין
במסע השתתפו 11 אופנוענים ישראלים שאליהם הצטרפו בחלקים של המסע רוכבים יהודים מיוון , הונגריה , רומניה , גרמניה וקנדה . שני רוכבים בשיירה הם ניצולי שואה , והיתר קרובי משפחה של ניצולים . שני מהרוכבים הם קרובי משפחה של אופנוענים שהשתתפו במסע בשנות ה - 30 .




המסע החל בהפלגה מנמל חיפה לאתונה . מיוון יצאה השיירה לסופיה , בוקרשט , בודפשט , פראג ,
ורשה , רכבה במחנה ההשמדה אושוויץ והגיעה לטקס הפתיחה שהתקיים  ב -28 ביולי באיצטדיון בברלין . על כל אחד מהאופנועים הונף דגל ישראל .
הם גם נושאים את "אש התמיד" של לפיד המכבייה במשך כל מסעם.


אחד משיאי המסע היה בבית הכנסת הגדול בבודפשט בירת הונגריה , שם התקבלו האופנוענים על ידי הקהילה היהודית ושגריר ישראל בהונגריה אילן מור . השגריר אמר כי "הגעת האופנוענים הישראלים להונגריה ולבודפשט בדרכם מישראל לברלין היא עדות נוספת על ניצחונו של העם היהודי על החיה הנאצית. למסעם חשיבות רבה גם על רקע עליית הימין הקיצוני במדינות רבות באירופה, כולל בארצות אותן חוצה חבורת הרוכבים בדרכם לברלין ,
יחד עם עליית גלי הלאומנות והרגשות האנטי ישראליים ביבשת".





"לשאת את הלפיד לברלין יהיה עבורנו ניצחון", סיכמה שדרנית הספורט גילי שם טוב שרוכבת במסע .







צילומים: אדיר יזירף , יוסי אלוני , קובי שמואל .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה