.

.
בבלוג אבטחה זה תוכלו לעיין במגוון רחב ועדכני במידע ופרשנות אישית בלבד בתחומי האבטחה השונים !

יום שלישי, 19 ביוני 2012

אמבולנס המשאלות

מה הוא אמבולנס המשאלות של מגן דוד אדום ?


מעט מאוד אנשים יודעים, אך בישראל קיים ארגון אשר ממלא משאלות אחרונות של חולים סופניים: זהו "אמבולנס המשאלות" של ישראל. הגב' יעל הרטונג, היא היוזמת , היא ממוצא הולנדי.
לפני ארבע שנים היא הביאה חברה חולה באוטו שלה לחתונה בבאר שבע . לאחר כל הסבל בבית החולים רצתה החברה עוד פעם אחת לספוג קצת מהשמחה ולראות את בעלה רוקד. לא הכול התנהל לפי התכנית , וכאשר, לאחר זמן קצר, קראה יעל במגזין הולנדי על קייס פלדבור, מייסד אמבולנס המשאלות בהולנד, החליטה לעשות מעשה. היא יצרה קשר עם רופאים בישראל שתמכו בתכנית ועם אנשים ממד"א.
"אמבולנס המשאלות" הוא מיזם של מד"א , האמבולנס מצוייד בעלות של כ - 1,400,000 ש"ח , אמבולנס המשאלות הינו פרויקט הומניטארי , ששם לו למטרה למלא בקשות של אנשים המתמודדים עם מחלות קשות או סופניות שיכולת הניידות שלהם אבדה. למשאלה אחרונה יש כח מיוחד. היא יכולה להיות מקור לנחמה ולשלווה. הציפיה וההכנה לאירוע  הן הזדמנות לצקת משמעות חדשה ותחושת התרגשות ושמחה. גם למי שמתמודד עם מחלה או מרותק למיטתו מגיע להגשים משאלה. מימוש המשאלה מהווה ניצחון חשוב ומשמעותי, וסיוע ותמיכה למשפחה. "אמבולנס המשאלות" הוא מודל שהביאו מהולנד. במדינת ישראל קיים רק "אמבולנס משאלות" אחד בלבד .







אופי המשאלות שלו הינו לרוב בעל ערך רגשי ואישיהשתתפות באירועים משפחתיים, מפגש מחודש עם הקהילה שאליה השתייך, ביקור באתרי טבע מורשת ודת, או צפייה במופעי תרבות וספורט.
בכל נסיעה של "אמבולנס המשאלות" מתקיים תאום מוקדם בין הנהלת האתר שאליו מבקש להגיע החולה ובין צוות הפרויקט. יישום כל משאלה מתוכנן בקפידה, בתיאום עם הרופא האחראי לחולה, ובהתאמה מרבית לצרכיו, וכמובן - בליווי צוות רפואי שעבר הכשרה מתאימה. החולה מוסע לאתרים, לפי בקשתו, באמבולנס ייעודי המצויד במערכות רפואיות בקדמת הטכנולוגיה והמותאם לצרכיו הייחודיים. האמבולנס כולל גם: כיסא גלגלים בעל עבירות גבוהה, מצלמה המותקנת על גג האמבולנס והמאפשרת לנוסע לצפות בתוואי הדרך על גבי מסך, מקרר לתרופות,ציוד החייאה ומיטה מיוחדת.
                 השירות ניתן ללא תשלום, ללא הבדל דת, גזע ולאום, וביחס חם, אוהד, אמפטי ומחבק
על מנת להגיש בקשה להגשמת משאלה, יש להגיש בקשה מסודרת באמצעות טופס , את הטופס תוכלו גם למלא באמצאות אתר אבטחה זה , ובמיוחד עבורכם , ליחצו על 2 המילים הבאות להן:
 בטופס הממוחשב , אם אין ביכולתכם למלא את הטופס באתר ניתן להתקשר לטלפון: 1-800-600-101

האמבולנס הייעודי רחב המידות מאפשר לנוסע תנועה חופשית בתוכו ומצויד במיטב אביזרי הנוחות  המבטיחים נסיעה חלקה, ללא טלטלות. מצלמה משוכללת המותקנת על גג הרכב מאפשרת לנוסע לצפות בתוואי הדרך בה עובר האמבולנס על גבי מסך פלזמה. בנוסף, מותקנים ברכב מערכת קולנוע מתקדמת, מקררים לאחסנת מזון ותרופות, מעלון להכנסת החולה לאמבולנס וכסא גלגלים ענק בעל עבירות גבוהה, המאפשרת להוריד את החולה אפילו לחוף הים, תרומת האגודה למלחמה בסרטן. מיטת החולה היא חשמלית ומצוידת במערכת פניאומאטית מיוחדת שנועדה להפחית את הזעזועים ומאפשרת נסיעה גם בתנאי דרך קשים ללא קפיצות. כמו כן, מצויד האמבולנס במיטב המכשור הרפואי - מערכת הנשמה מתקדמת, משאבות להזרקת תרופות ומוניטור דפיברילטור. את החולה ילוו חובשים ופרמדיקים מתנדבים ממד"א, אשר עברו הכשרה ארוכה וייחודית להפעלת הרכב על ציודו הרב והמתקדם.




בתמונה: אמבולנס המשאלות בביצוע הגשמת משאלה באירוע בר מצווה לילד מונשם
בשנת 2010 הגיעו 174 משאלות לאמבולנס, מהן יכלו למלא שבעים. אבל לארגון יש את היכולת לעשות הרבה יותר. יעל: "יש לנו חברים מחוץ לארץ שיהיו מוכנים לממן אמבולנס נוסף. באמצעים אין מחסור. אבל פשוט לא מגיעות אלינו כל כך הרבה פניות. לדעתי זה בגלל שבישראל יש טאבו סביב נושא המוות.  נושא המוות מורחק. חולים סופניים פעמים רבות אפילו לא זוכים לשמוע שאין עוד תקווה ושהכול הולך להסתיים. יחד עם אחרים אני מנסה כעת, ע"י הרצאות, להגדיל את הפרסום של האמבולנס בקרב צוותים רפואיים. אנו נוכחים בכנסים רפואיים ויוצרים קשרים עם ביטוחי הבריאות למיניהם, ומקווים שזה יישא פרי.

בתמונה: אמבולנס המשאלות בביצוע בהגשמת משאלה
בכותל המערבי בירושלים
בתמונה: אמבולנס המשאלות בהגשמת משאלה בנמל יפו בתל אביב
בתמונה: אמבולנס המשאלות בביצוע משאלה בחוף הים
בתמונה: אמבולנס המשאלות המקורי בהולנד
ועוד מבצע של "אמבולנס המשאלות"
אחרי קרוב לחמש שנים: ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל
חזר לחוות השיקמים (2010)
בתמונה: אמבולנס המשאלות יוצא מבית החולים "שיבא" בתל השומר לביתו שבחוות השיקמים 
ביום שישי , בתאריך: 12.11.2012 , בשעה 6:25 בבוקר , יצא אמבולנס המשאלות את בית החולים ובו ראש ממשלת ישראל לשעבר אריאל שרון ז"ל , במבצע סבוך ותחת אבטחה כבדה מאוד של השב"כ , הועבר ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לביתו בחוות השקמים, שם חיכו לו עשרות בני משפחה וחברים. כדי למנוע ככל האפשר את צילומו על גבי האלונקה , נשמרו כל הפרטים המדוייקים בסוד. 
כמו - כן במחלקה לטיפול נשימתי הוצבו פרגודים רבים , שנועדו להסתיר את ההתרחשות מכל כלי התיקשורת הרבים אשר הגיעו לסקר ולצלם מבצי מיוחד זה.
בשעה 7:20 הגיע האמבולנס לחוות השקמים שרון שהה בביתו במהלך סוף השבוע , ולאחר יומיים חזר לחדרו בבית החולים שיבא, כשהמטרה היא להמשיך בתהליך שיאפשר לו שהיית קבע בחוות השקמים - ואולי להגיע לשיפור במצבו הרפואי.
בתמונה: אמבולנס המשאלות נכנס לביתו של אריק שרון בחוות השיקמים 
              כמעט חמש שנים לאחר שלקה באירוע מוחי קשה, ראש הממשלה לשעבר חזר הביתה.
במבצע מיוחד הועבר אריאל שרון מבית החולים "שיבא" בתל השומר לביתו שבחוות השקמים, תחת אבטחה כבדה של היחידה לאבטחת אישים בשב"כ. בחווה המתינו בדריכות לשרון עשרות בני משפחה נרגשים, בהם בניו עמרי וגלעד.
ראש ממשלת ישראל לשעבר , אריאל שרון ז"ל (2014 - 1928)
אין שינוי משמעותי במצבו הבריאותי של שרון, המאושפז מזה מספר שנים בשל תרדמת מלאה במחלקה לשיקום נשימתי בבית החולים "שיבא", אולם משפחתו וגם רופאיו סבורים כי העברתו לביתו עשויה לייצר תנאים לשיפור במצבו בהמשך הדרך.
                     מבצע העברתו של שרון לחווה התבצע תחת מעטה סודיות, לבקשת המשפחה.
את האמבולנס המיוחד - "אמבולנס המשאלות" של מד"א - שכאן בכתבה זאת אני מספר לכם עליו , שהסיע אותו ממרכז הארץ לנגב המערבי, ליוו אנשי היחידה לאבטחת אישים של השב"כ, שנסעו בשיירת רכבים מיוחדת. אנשי היחידה איבטחו את ביתו של שרון במהלך אותם ימים.
בתמונה: כתבה מתוך העיתונות שסיקרה את האירוע ברחבי העולם
The Wish Ambulance is a  patients. Making use of the services of a specially equippe ambulance and a caring team of medical volunteers, the patients are taken on their request to places which have a particular meaning to them.
The project is an opportunity to improve the well-being of patients in addition to the medical treatment they receive in the hospital or hospice. The idea at the core of the project is to allow individuals who know their remaining days on earth are limited to realize a cherished dream that can be accomplished in a day (and dependent on his/her mobility.) Making this wish come true is facilitated by a specially equipped ambulance complete with a wheelchair and medical team which hasMagen David Adom project, whose purpose is to fulfill the wishes of terminally ill undergone prior training.
The ambulance enables patients who have lost their mobility to take part in family celebrations, spend time in spots of natural beauty, visit places of nostalgic significance, attend cultural events (for example, the Philharmonic Orchestra has declared it will be happy to respond to requests for classical music), and visit with relatives or friends likewise immobilized, just to name a few. Many of the patients feel helpless and long to reconnect with society; it’s vital to give them the possibility to achieve an important and meaningful triumph over disability.
This service is offered to all patients free of charge, regardless of race, religion or 
nationality, and with a warm and heartfelt embrace.

Fulfilling wishes in this way lifts the spirits of terminally ill and immobilized patients at a most difficult time for them and brings some light and excitement into their lives; it affords patients precious moments of joy which are so important in their final days. The concept is based on the activities of a similar organization in Holland, whose efforts were met with resounding success.
MDA has allocated a new ambulance to the project, equipped with innovative technology and all necessary conveniences to suit each individual patient; it has also trained a professional medical crew composed of workers and volunteers to escort the patient.
The ambulance ride itself is meticulously programmed and is coordinated with the doctor in charge of the patient.

תגובה 1: