.

.
בבלוג אבטחה זה תוכלו לעיין במגוון רחב ועדכני במידע ופרשנות אישית בלבד בתחומי האבטחה השונים !

יום ראשון, 27 במאי 2012

אבטחת ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל








בתמונה: שער העיתון "ידיעות אחרונות" מתאריך 4.11.1995 , ואחרים , מארועים היסטוריים ניתן למצוא במקומות בהם התרחשו האירועים, בשילוט בתחנות אוטובוס ברחבי תל אביב 
אבטחת ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל
בתמונה: במרכז ראש ממשלת ישראל יצחק רבין ז"ל , מימין , בינימין בן - אליעזר (פואד)


סירטון: ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל בנאומו האחרון 
בכיכר מלכי ישראל , 4.11.2014  
יצחק רבין , היה איש הפלמ"ח וההגנה, הרמטכ"ל השביעי של צה"ל ומפקדו במלחמת ששת הימים, ראש הממשלה החמישי של מדינת ישראל וחתן פרס נובל לשלום לשנת 1994. נרצח במהלך כהונתו כראש ממשלה בידי מתנקש יהודי-ישראלי שהתנגד להסכמי אוסלורצח ראש ממשלת ישראל יצחק רבין הוא רצח פוליטי שאירע ב-4 בנובמבר 1995 (י"ב בחשוון ה'תשנ"ו) בכיכר מלכי ישראל בתל אביב. הרצח בוצע בתום עצרת תמיכה בהסכמי אוסלו על ידי יגאל עמיר, סטודנט למשפטים מאוניברסיטת בר אילן, שהתנגד למדיניות ממשלתו של רבין. לרצח היו השלכות רבות על המצב הפוליטי בישראל, והוא אף תואר כנקודת שבר ביחסים בין ימין ושמאל במדינת ישראל.
ב-4 בנובמבר 1995, אור לי"ב בחשוון ה'תשנ"ו בסביבות שעה 21:45, בתום עצרת תמיכה בהסכמי השלום בכיכר מלכי ישראל בתל אביב, בעת שצעד לעבר מכוניתו, נורו 3 יריות לעברו של רבין. הוא הובהל למרכז הרפואי תל אביב, שם נפטר כעבור 40 דקות מפצעיו. הרוצח, יגאל עמיר, סטודנט דתי בעל השקפה ימנית רדיקלית, סבר כי הסכמי אוסלו הם סכנה קיומית למדינת ישראל, וקיווה שרצח רבין ימנע את מימוש ההסכמים. עמיר נידון למאסר עולם ולעוד שש שנים (במצטבר), לאחר שהורשע ברצח ובפציעת מאבטחו של רבין. בנוסף, הורשע יחד עם אחיו חגי ודרור עדני בקשירת קשר, ונידון לעוד 5 שנים (לאחר ערעור המדינה הוחמר העונש ל-8 שנים).
לאחר מותו קבעה הכנסת את יום י"ב בחשוון כיום הזיכרון ליצחק רבין. מקומות ומוסדות שונים אימצו את שמו – היישוב צור יצחק, המרכז הרפואי רבין, כיכר רבין, מחלף רבין, ודרך יצחק רבין. בסיס הקריה בתל אביב, נקרא גם הוא על שמו – מחנה רבין. כן הוקם להנצחת זכרו מרכז יצחק רבין לחקר ישראל.
אתר הזיכרון ליצחק רבין ז"ל במקום בו נרצח - כיכר מלכי ישראל ( כיום נקראת כיכר רבין) 


מצבת הזיכרון ליצחק רבין ז"ל באתר הירצחו בסמוך לביניין עיריית תל אביב 
בתמונה: רכב הקאדילק פליטווד 1994 , זהו הרכב בו נסע יצחק רבין ברגעיו האחרונים מכיכר מלכי ישראל אל ביה"ח איכילוב בתל אביב , לאחר שנורה . רכב זה התקבל בלשכת ראש הממשלה מספר חודשים ספורים לפני הרצח , לאור ההתרעות הרבות שגברו על חייו של ראש הממשלה רבין . 
רכב זה הושבת בשנת 2005 , לאחר שהיה בשירות רב ושימש את ראשי הממשלה בישראל ושירת אף מספר שרי ממשלה .
כיום הרכב שייך ובבעלותו של מרכז יצחק רבין לחקר ישראל , ורכב זה מוצב במרכז זה .  
בתמונה: משמאל יחזקאל שרעבי ז"ל , מי שהיה שנים רבות נהגו המיתולוגי הוותיק והנאמן של
ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל
יחזקאל שרעבי הסיע את רבין מסוף שנות ה-60 עד הירצחו , נפטר בתאריך: 28.2.2013 בביתו ברחובות , בגיל 69. יחזקאל שרעבי היה חולה כבר ב-1984 , כשעבד עם יצחק רבין , הוא קיבל התקף לב , אושפז ויצא מזה. יצחק רבין אפילו הפסיק לעשן בנסיעות עימו ביחד אחרי ההתקף הראשון , כדי לא להזיק לבריאותו של שרעבי , אז הם היו עושים עצירות בשביל לעשן. 
 קשה להסביר את הקשר המיוחד בינו לבין יצחק רבין , הם היו ממש קרובים . מאז הרצח הוא לא רצה להיות נהג של פוליטיקאי אחר , מאז הוא עבר להסיע אנשים ממשרד השיקום כגון בני משפחות שכולות .
הם היו חברים מאוד טובים , נדיר שהיה לוקח נהג מחליף".
אחת השאלות העיקריות הנשאלות עד היום , אל אף השנים רבות אחרי רצח רבין , היא כי בסמוך למכוניתו של יצחק רבין ז"ל נמצא במקום אמבולנס המוכן בכל רגע לפינוי ,
מדוע לא פונה רבין ברכב זה לבית החולים "איכילוב" בתל אביב ?  
ד"ר ניר כהן, שהיה הראשון שקלט את רבין בחדר המיון בליל הרצח, קבע במפורש שרבין הגיע לבית החולים באמבולנס, ולא בקדילאק: "אני זוכר ששמעתי סירנה שונה מהרגיל. מיד לאחר מכן ראיתי אותו מועבר מהאמבולנס למיטה ולחדר הטראומה", אמר כהן בראיון ל'מעריב' באותו שבוע, והוסיף: "רק לאחר שתי דקות, כשהנשמתי אותו, התחלתי לקלוט שהאיש שבו אני מטפל הוא ראש הממשלה... כשראיתי את המאבטח, שצעק ברגע שהוא נכנס, 'איזה אסון, איזה אסון'. באותו רגע הכל התחבר לי, אז גם הגיעו הדיווחים".
בנוסף סיפר ד"ר מוטי גוטמן, הרופא שניתח את רבין: "בדקות הראשונות לטיפול לא זיהינו שמדובר בראש הממשלה... פתאום מישהו צעק 'זהו רבין'". בטיוטת גיליון חדר הניתוח של ד"ר גוטמן, שמתפרסמת כאן לראשונה, נכתב שרבין התקבל בחדר מיון "עם טובוס (נט"ן)". טובוס הוא מכשיר רפואי הנתחב לקנה הנשימה כאמצעי הנשמה והוא מצוי בניידת טיפול נמרץ. כן נכתב כי על אף שרבין לא היה מסוגל לנשום עצמאית, האוורור באחת מריאותיו היה תקין, מצב שמתאפשר רק לאחר ביצוע הנשמה מוצלחת.
מדוע לא זיהו מיד את פניו של הפצוע - פנים שהיו מוכרים לכל אדם בישראל? האם יתכן שהקושי בזיהויו נבע מציוד ההנשמה שכיסה את פניו? האם ראש הממשלה טופל עוד בטרם בואו לאיכילוב בידי צוות נט"ן? אם אכן המאבטח רובין היה זה שהכניס את רבין לחדר המיון, איך זה שלא הבהיר מיד שמדובר בראש הממשלה? ומדוע מציין ד"ר כהן שכניסתו של רובין היתה רק לאחר מספר דקות? מדוע הודפסו מדבקות חדשות לראש הממשלה 12 דקות לאחר קבלתו, בשעה 22:04, בהם מצוין שמו לראשונה? האם יתכן שרק אז התבררה זהותו? האם יתכן שבניגוד לגרסה הרשמית, הועבר רבין בשלב כלשהו במקום כלשהו מהקדילאק לאמבולנס איתו הגיע לאיכילוב? אם כן, איזה פצוע פונה מהקדילאק בידי המאבטח, הנהג, השוטר ושומר בית החולים, כפי שצוין בדו"ח שמגר? היכן היה המאבטח רובין בדקות הטיפול הראשונות ברבין?
בתמונה העליונה: כותרת העיתון "ידיעות אחרונות" 5.11.1995 , למחרת רצח רבין 



דבר נוסף חריג ומוזר קרה באותו ערב. דמתי היה הנהג הקבוע של שמעון פרס, אבל בחרו בו להיות נהגו של יצחק רבין במקומו של שרעבי, נהגו הקבוע של יצחק רבין שקיבל "אפטר".
שערבי לעולם לא הצליח להבין למה.

לדמתי היה מנהג להשתמש ברכב הממשלתי כמונית משפחתית. דמתי הודה בפני ועדת שמגר שגם אותו ערב התנהג כך, אחרי שהסיע את יצחק רבין לכיכר. בסרט נראים מספר בני משפחתו של דמתי ב"שטח הסטרילי", ללא כל ספק ללא רשות. האם המתינו ל"טרמפ"?

גם בסרט, נראה הדלת הימנית האחורית של הקדילק של ראש הממשלה נסגרת כאילו אוטומטית. לא היה אמור להיות איש בתוך הרכב (שיפעיל סגירה ידנית או אוטומטית) , ואלה שהיו ברכב מאוחר יותר, נראים מחוץ לרכב בשטח הסטרילי או על המדרגות.

האם דמתי החליט לקחת רק את בתו הקטנה כטרמפיסטית ? אם כך, היא נכנסה אל תוך הרכב, כאשר הפמליה התחילה לרדת מהמדרגות? בסרט אכן נראה הקנטור של ראש במושב האחורי-ימני בתוך הרכב. 

דמתי ידע שלא ייסעו לביתם בראשון לציון, כי ראש הממשלה טרם סיים את תוכניותיו לאותו ערב. לכן, הוא התכוון לעצור בדרך במקום קבוע, כמו שעשה בעבר פעמים רבות.
בתמונה: תרשים זירת הרצח בכיכר מלכי ישראל , 4.11.1995 













בתמונה: חבר הכנסת יצחק רבין מקים את הממשלה ה-25 ,
מימין , חבר הכנסת שבח וייס נבחר ליושב-ראש הכנסת ה-13,
(צילום התמונה מתאריך: 13.7.1992)


WASHINGTON, DC - SEPTEMBER 13:  US President Bill Clinton (C) stands between PLO leader Yasser Arafat (R) and Israeli Prime Minister Yitzahk Rabin (L) as they shake hands 13 September 1993 at the White House in Washington DC. Rabin and Arafat shook hands for the first time after Israel and the PLO signed a historic agreement on Palestinian autonomy in the occupied territories. Rabin was assassinated reportedly by a Jewish extremist 04 November 1995 after attending a peace rally in Tel 
Aviv.

בתמונה: הישיבה המיוחדת שקיימה מליאת הכנסת ,
לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין בשנת 2012 
בתמונה: מרכז יצחק רבין בתל אביב , לכניסה לאתר המרכז לחץ על התמונה ! 






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה